Main Menu

Заява президента FATF: COVID-19 та заходи боротьби з незаконним фінансуванням

Париж, 1 квітня 2020 року

Члени FATF, як на внутрішньому, так і на багатосторонньому рівні, застосовують усі наявні ресурси для боротьби з пандемією COVID-19. Будучи встановленим глобальним стандартом для боротьби з відмиванням грошей (ML) та фінансуванням тероризму (TF) та розповсюдженням, FATF заохочує уряди працювати з фінансовими установами та іншим бізнесом, з використанням гнучкості вкладеної в ризик-орієнтований підхід FATF, для вирішення питань викликаних COVID-19, залишаючись настороженими щодо нових та нових незаконних фінансових ризиків. 
ФАТФ заохочує найбільш повне використання відповідального обслуговування цифрових клієнтів і надання цифрових фінансових послуг в світлі соціального дистанціювання.  У той час, коли необхідне критичне полегшення в країні та за її межами, ефективне впровадження стандартів FATF сприяє підвищенню прозорості фінансових операцій. Постійне впровадження стандартів FATF сприяє цілісності та безпеці глобальної системи платежів під час і після пандемії через законні та прозорі канали з відповідними рівнями належної ретельності на основі ризику.

Вирішення ризиків фінансових злочинів, пов’язаних із COVID-19, залишаючись пильними

Злочинці використовують перевагу пандемії COVID-19 для здійснення фінансових шахрайств та експлуатації, включаючи рекламу та торгівлю фальсифікованими лікарськими засобами, пропонуючи шахрайські інвестиційні можливості та здійснюючи фішинг-схеми, які полюють на віруси. Злісні чи шахрайські кіберзлочини, збір коштів на підроблені благодійні організації та різні медичні афери, спрямовані на невинних жертв, ймовірно, збільшаться. Злочинці намагаються отримати прибуток від пандемії шляхом використання людей, які потребують нагальної допомоги та доброї волі широкої громадськості, та розповсюдження дезінформації щодо COVID -19. Національні органи влади та міжнародні органи попереджають громадян та підприємства про ці афери, до яких належать шахрайські, інвестиційні та продуктові афери, а також інсайдерська торгівля стосовно COVID-19. Як і злочинці,

Наглядові органи, підрозділи фінансової розвідки та правоохоронні органи повинні продовжувати обмінюватися інформацією з приватним сектором для визначення пріоритетності та вирішення ключових ризиків, пов’язаних з порушенням ПІ, зокрема, пов’язаних із шахрайством та ризиками TF, пов’язаними з COVID-19. Крім того, злочинці та терористи можуть намагатися використати прогалини та недоліки в національних системах протидії відмиванню грошей / протидії фінансуванню тероризму (протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму), в той час як вони передбачають, що ресурси зосереджені в інших місцях, роблячи діяльність нагляду на основі ризику та правозастосування більш критичною, ніж будь-коли . Фінансові установи та інший бізнес повинні залишатись пильними до виникаючих ризиків ПЗ та ПП та забезпечувати, щоб вони продовжували ефективно зменшувати ці ризики та матимуть змогу виявляти та повідомляти про підозрілу діяльність.

Цифровий борт на борту та спрощена ретельна перевірка

Коли люди в усьому світі стикаються з ув’язненням або жорсткими соціальними заходами дистанційного заохочення, особисте банкінг та доступ до інших фінансових послуг є складним, і це зайве наражає людей на ризик зараження. Використання цифрових/безконтактних платежів знижують ризик поширення вірусу. Таким чином, використання фінансових технологій (Fintech) надає значні можливості для управління деякими питаннями, представленими COVID-19. Відповідно до стандартів FATF, FATF максимально заохочує використання технологій, включаючи Fintech, Regtech та Suptech. FATF нещодавно випустила Посібник з цифрового ідентифікатора, яка підкреслює переваги надійної цифрової ідентичності для підвищення безпеки, конфіденційності та зручності дистанційного ідентифікації людей, а також зменшує ризики ML/TF. FATF закликає країни дослідити використання цифрової ідентичності, якщо це доречно, для надання допомоги фінансовим операціям під час управління ризиками ML/TF під час цієї кризи.

Коли фінансові установи або інший бізнес визначають нижчі ризики, пов’язані з фінансуванням фінансів/фінансування, стандарти FATF дозволяють їм вживати спрощених заходів належної ретельності, що може допомогти їм адаптуватися до поточної ситуації. FATF заохочує країни та постачальників фінансових послуг вивчити відповідне використання спрощених заходів для полегшення надання державних пільг у відповідь на пандемію.

Доставка допомоги через неприбуткові організації

Ця глобальна надзвичайна ситуація в галузі охорони здоров’я підкреслила важливу роботу благодійних та некомерційних організацій (НКО) для боротьби з COVID-19 та її наслідками. FATF давно визнав життєво важливе значення НКО в наданні найважливіших благодійних послуг у всьому світі, а також труднощі в наданні допомоги тим, хто потребує. Протягом багатьох років FATF тісно співпрацював з НКО, щоб удосконалити стандарти FATF, щоб забезпечити гнучкість, щоб гарантувати, що благодійні пожертви та діяльність можуть швидко проходити через законні та прозорі канали та без зривів. Важливо визнати, що Стандарти FATF не вимагають, щоб всі НПО вважалися високоризиковими, і що більшість НКО несуть невеликий ризик TF або взагалі не мають його. Метою стандартів FATF є не запобігати всім фінансовим операціям з юрисдикціями, де можуть бути високі ризики для ML/TF, а скоріше забезпечити їх здійснення законними та прозорими каналами, а гроші досягають законного призначеного одержувача. Національні органи влади та фінансові установи повинні застосовувати підхід, що ґрунтується на оцінці ризику, для того, щоб законна діяльність НКО не була затримкою, порушеною чи відстороненою. FATF закликає країни співпрацювати з відповідними НПО, щоб забезпечити прозорість необхідної допомоги до її призначених одержувачів. Національні органи влади та фінансові установи повинні застосовувати підхід, що ґрунтується на оцінці ризику, для того, щоб законна діяльність НКО не була затримкою, порушеною чи відстороненою. FATF закликає країни співпрацювати з відповідними НПО, щоб забезпечити прозорість необхідної допомоги до її призначених одержувачів. Національні органи влади та фінансові установи повинні застосовувати підхід, що ґрунтується на оцінці ризику, для того, щоб законна діяльність НКО не була затримкою, порушеною чи відстороненою. FATF закликає країни співпрацювати з відповідними НПО, щоб забезпечити прозорість необхідної допомоги до її призначених одержувачів.

Постійні виїзди та консультації

Регулятори, наглядові органи, підрозділи фінансової розвідки, правоохоронні органи та інші відповідні відомства можуть надавати підтримку, вказівки та допомогу приватному сектору щодо того, як будуть застосовуватися національні закони та положення щодо протидії відмиванню коштів та фінансуванню фінансового ринку в умовах кризи. Таке керівництво може дати фінансовим установам та іншим підприємствам запевнити, що органи влади поділяють своє розуміння викликів та ризиків, пов’язаних із ситуацією, що склалася, та відповідних заходів, які потрібно вжити. Влада деяких країн вже вжила швидких дій і надала такий тип порад. Особливо корисними можуть бути механізми, за допомогою яких потерпілі, фінансові установи та інші підприємства можуть повідомляти про шахрайство, пов’язане з COVID-19.

На міжнародному рівні FATF співпрацює з Комітетом з питань платіжної та ринкової інфраструктури та Світовим банком, щоб допомогти забезпечити узгоджені відповіді політики щодо подальшого надання критичних платіжних послуг на тлі кризи COVID-19. FATF, Міжнародний валютний фонд, Світовий банк та Організація Об’єднаних Націй працюють разом зі своїм членством для пом’якшення наслідків кризи COVID-19, у тому числі шляхом використання заходів протидії протидії відмиванню коштів та фінансуванню фінансового ринку, де це доречно. Крім того, FATF співпрацює зі своїми членами та регіональними органами у стилі FATF для виявлення та обміну передовою практикою у відповідь на загальні проблеми, з якими стикаються у багатьох постраждалих країнах.

Прихильність FATF підтримувати зусилля щодо вирішення проблем COVID-19

FATF готовий надати подальші вказівки щодо протидії відмиванню коштів та фінансуванню фінансового ринку, щоб підтримати поточні глобальні зусилля щодо подолання кризи COVID-19 та її наслідків, і вітає відгуки.

Переглядів:229





Схожі новини

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Read previous post:
Видача паспорта у формі паспортної книжечки: правова позиція ВС

Про можливі випадки отримання паспорта у традиційній формі - у вигляді книжечки, а не отримання паспорта у вигляді ID-картки.

Close