Main Menu

Щодо оновлення Порядку надання інформації про клієнта на запит СПФМ

news.finap

Міністерство фінансів 27 липня 2020 року розмістило повідомлення про оприлюднення проекту постанови КМУ «Про затвердження Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта». Проект Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта.

Проект постанови розроблено на виконання частини п’ятої статті 11 Закону України від 06 грудня 2019 р. No 361-ІХ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»

Чому оновлюють Порядок ?

Процедура надання державними органами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта визначена на сьогодні Порядком, затвердженим постановою КМУ від 08.09.2015 р. №693 «Про затвердження Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта».

Водночас 28 квітня 2020 року набрав чинності ЗУ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» №361-ІХ.

Частиною п’ятою статті 11 Закону №361-ІХ передбачено, що суб’єкт первинного фінансового моніторингу (далі- СПФМ) має право витребувати, а державні органи, державні реєстратори зобов’язані протягом 10-ти робочих днів з дня отримання запиту надати відповідно до законодавства інформацію, що стосується належної перевірки клієнта. Зазначена інформація подається безоплатно. Порядок подання інформації визначається КМУ.

У зв’язку з цим, Мінфіном спільно з Держфінмоніторингом розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України про затвердження нового Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит СПФМ інформації про клієнта.

Яка основна мета проекту Постанови?

Це затвердження та упорядкування процедури надання державними органами, державними реєстраторами на запит СПФМ інформації про клієнта, у разі неможливості безоплатного отримання інформації зі загальнодоступних державних електронних реєстрів.

У разі виникнення сумнівів у достовірності чи повноті наданої клієнтом (представником клієнта) інформації про клієнта, СПФС вживає заходів щодо поглибленої перевірки клієнта. При цьому він має право звернутися до державних органів, державних реєстраторів із запитом для отримання необхідної інформації.

Які державні органи надають інформацію на запит СПФМ?

  • Міністерство юстиції
  • Державні реєстратори
  • Державна митна служба
  • Державна податкова служба
  • Державна міграційна служба/її територіальні органи та відділи державної реєстрації актів цивільного стану

Запит надсилається суб’єктом за місцезнаходженням відповідного державного органу та державному реєстратору (незалежно від місцезнаходження суб’єкта) у письмовій формі, підписується керівником суб’єкта або особою, яка його заміщує. Запит може надсилатися також в електронній формі. Формат електронної взаємодії та форма надання інформації визначаються відповідними державними органами.

У запиті зазначаються підстави для надання інформації про клієнта та її перелік, а також відомості, що дозволяють однозначно ідентифікувати клієнта.

Запит суб’єкта не може стосуватися надання консультацій і роз’яснень положень законодавства.

Державні органи, державні реєстратори надають протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту суб’єкту інформацію про клієнта, що стосується здійснення належної перевірки. Інформація надається безоплатно.

Отже, прийняття постанови:

  • сприятиме належному виконанню СПФМ обов’язку щодо здійснення належної перевірки клієнтів, які звертаються за наданням послуг або користуються послугами суб’єктів первинного фінансового моніторингу;
  • убезпечить від проведення клієнтами фінансових операцій по втрачених паспортах та по підробленим документам.

Зауваження та пропозиції до проекту постанови у письмовій та електронній формі можна надсилати на адреси:

  • Міністерство фінансів України, вул. Грушевського, 12/2, м. Київ-8, 01008, е-mail: infomf@minfin.gov.ua.
  • Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, буд. 9/11, м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

(фото з сайту pixabay)

Переглядів:132





Схожі новини

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Read previous post:
Обмеження у видачі електронних підписів: з 7 по 16 серпня 2020

Юрособам пропонують завчасно подбати про отримання послуг ЕДП.

Close